„Kodowanie przez działanie, czyli stawiamy pierwsze kroki w nauce programowania”
W roku szkolnym 2017/18 w PSP nr 5 realizowany jest szkolny projekt „Kodowanie przez działanie, czyli stawiamy pierwsze kroki w nauce programowania” dotowany przez Fundację PZU. Projekt skierowany jest do uczniów na każdym etapie edukacyjnym, a jego głównym celem jest rozwijanie kompetencji społecznych i intelektualnych u dzieci tj. umiejętności współpracy, logicznego myślenia, kreatywności przez zabawę i działanie z elementami programowania, a także kształtowanie dobrych nawyków cyfrowych i upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z TIK.
Dzięki otrzymanej dotacji szkoła pozyskała ciekawe i atrakcyjne pomoce do nauki programowania m.in. maty edukacyjne do nauki kodowania dla najmłodszych uczniów, zestawy edukacyjne do nauki programowania Scottie Go oraz roboty edukacyjne – Ozobot dla uczniów starszych. W ramach projektu zrealizowano już wiele ciekawych inicjatyw, lekcji pokazowych, warsztatów, zajęć pozalekcyjnych.
Uczniowie klasy 1b i 5b w październiku wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania Code Week 2017 oraz Godzinie Kodowania otrzymując za swoją aktywność europejskie certyfikaty.
Klasa 1b i 1c wzięła udział w ogólnopolskim projekcie "Czekając na Święta - Uczymy Dzieci Programować" zorganizowanym przez EduSense. uczniowie łącząc naukę z zabawą wykonywali różnorodne zadania wykorzystując narzędzia offline i online do nauki kodowania i programowania. Z dużym zaangażowaniem i entuzjazmem każdego dnia dzieci podejmowały ciekawe wyzwania o tematyce świątecznej (i nie tylko) m.in. rysując trasy dla Ozobotów, rozwiązując sudoku, czy dyktanda graficzne na matach edukacyjnych. Czas oczekiwania i udział w projekcie okazał się dla klas bardzo owocny w nowe umiejętności, a także motywujący do dalszej kontynuacji nauki kodowania i programowania w bardzo atrakcyjnej formie. Za swoją aktywność klasy otrzymały wyróżnienie i kolejne pomoce do nauki programowania.
Uczniowie klasy 1b i 5b w ramach kółka programistycznego wzięli również udział w tygodniowym zdalnym pilotażu dotyczącym nauki programowania z wykorzystaniem robota edukacyjnego. Twórcom Photona bardzo spodobały się zajęcia, na których dzieci poznawały możliwości programistyczne robota i postanowili zaprosić nauczycieli prowadzących do dalszej współpracy. Dzięki temu robot Photon na stałe zagościł na lekcjach nauki programowania w tych klasach.
W ramach przyznanego grantu przez fundację PZU także nauczyciele mieli możliwość udziału w kreatywnych i twórczych warsztatach dotyczących nauki programowania i robotyki.
1. Szkolenie nauczycieli w ramach projektu
2. Cykliczne zajęcia dla dzieci w ramach projektu
Code Week 2017
3. Dni Otwarte- warsztaty - prezentacja projektu
.................................................................................
PAŹDZIERNIKOWY PROJEKT CZYTELNICZY
Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato
Projekt polegał na czytaniu z dzieckiem co najmniej 15 minut dziennie. Za każde 15 minut dziecko otrzymywało „nóżki” dla swojego własnoręcznie wykonanego POŻERACZA LITER
Im dłuższe nóżki tym lepiej:)
-
Buduje więź pomiędzy rodzicem i dzieckiem,
-
Zaspokaja potrzeby emocjonalne,
-
Wspiera rozwój psychiczny dziecka i wzmacnia jego poczucie własnej wartości,
-
Uczy języka, rozwija słownictwo, daje swobodę w mówieniu,
-
Przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania,
-
Uczy myślenia,
-
Rozwija wyobraźnię,
-
Poprawia koncentrację,
-
Ćwiczy pamięć,
-
Przynosi wiedzę ogólną,
-
Ułatwia naukę,
-
Uczy odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną,
-
Rozwija poczucie humoru,
-
Jest znakomitą rozrywką,
-
Zapobiega uzależnieniu od mediów,
-
Chroni przed kwestionowalnymi wpływami ze strony otoczenia i kultury masowej,
-
Pomaga w rozwiązywaniu problemów,
-
Jest zdrową ucieczką od nudy,
-
Jest profilaktyką działań aspołecznych,
-
Kształtuje
nawyk czytania i zdobywania wiedzy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz