Nasze projekty

„Kodowanie przez działanie, czyli stawiamy pierwsze kroki w nauce programowania” 









W roku szkolnym 2017/18 w PSP nr 5 realizowany jest szkolny projekt „Kodowanie przez działanie, czyli stawiamy pierwsze kroki w nauce programowania” dotowany przez Fundację PZU. Projekt skierowany jest do uczniów na każdym etapie edukacyjnym, a jego głównym celem jest rozwijanie kompetencji społecznych i intelektualnych u dzieci tj. umiejętności współpracy, logicznego myślenia, kreatywności przez zabawę i działanie z elementami programowania, a także kształtowanie dobrych nawyków cyfrowych i upowszechnianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z TIK.
Dzięki otrzymanej dotacji szkoła pozyskała ciekawe i atrakcyjne pomoce do nauki programowania m.in. maty edukacyjne do nauki kodowania dla najmłodszych uczniów, zestawy edukacyjne do nauki programowania Scottie Go oraz roboty edukacyjne – Ozobot dla uczniów starszych. W ramach projektu zrealizowano już wiele ciekawych inicjatyw, lekcji pokazowych, warsztatów, zajęć pozalekcyjnych.
Uczniowie klasy 1b i 5b w październiku wzięli udział w Europejskim Tygodniu Kodowania Code Week 2017 oraz Godzinie Kodowania otrzymując za swoją aktywność europejskie certyfikaty.
Klasa 1b i 1c wzięła udział w ogólnopolskim projekcie "Czekając na Święta - Uczymy Dzieci Programować" zorganizowanym przez EduSense.   uczniowie łącząc naukę z zabawą wykonywali różnorodne zadania wykorzystując narzędzia offline i online do nauki kodowania i programowania. Z dużym zaangażowaniem i entuzjazmem każdego dnia dzieci podejmowały ciekawe wyzwania o tematyce świątecznej (i nie tylko) m.in. rysując trasy dla Ozobotów, rozwiązując sudoku, czy dyktanda graficzne na matach edukacyjnych. Czas oczekiwania i udział w projekcie okazał się dla klas bardzo owocny w nowe umiejętności, a także motywujący do dalszej kontynuacji nauki kodowania i programowania w bardzo atrakcyjnej formie. Za swoją aktywność klasy otrzymały wyróżnienie i kolejne pomoce do nauki programowania.
Uczniowie klasy 1b i 5b w ramach kółka programistycznego wzięli również udział w tygodniowym zdalnym pilotażu dotyczącym nauki programowania z wykorzystaniem robota edukacyjnego. Twórcom Photona bardzo spodobały się zajęcia, na których dzieci poznawały możliwości programistyczne robota i postanowili zaprosić nauczycieli prowadzących do dalszej współpracy. Dzięki temu robot Photon na stałe zagościł na lekcjach nauki programowania w tych klasach.
W ramach przyznanego grantu przez fundację PZU także nauczyciele mieli możliwość udziału w kreatywnych i twórczych warsztatach dotyczących nauki programowania i robotyki.


1. Szkolenie nauczycieli w ramach projektu 


          


2. Cykliczne zajęcia dla dzieci w ramach projektu


Code Week 2017













 

3. Dni Otwarte- warsztaty - prezentacja projektu
































.................................................................................

 PAŹDZIERNIKOWY PROJEKT CZYTELNICZY



                               


                        Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato 

 Projekt polegał na czytaniu z dzieckiem co najmniej 15 minut dziennie. Za każde 15 minut dziecko otrzymywało „nóżki” dla swojego własnoręcznie wykonanego POŻERACZA LITER
Im dłuższe nóżki tym lepiej:)

                                                                Oto efekty:)



                   20 powodów, dlaczego warto głośno czytać dziecku !
Czytanie:
  1. Buduje więź pomiędzy rodzicem i dzieckiem,
  2. Zaspokaja potrzeby emocjonalne,
  3. Wspiera rozwój psychiczny dziecka i wzmacnia jego poczucie własnej wartości,
  4. Uczy języka, rozwija słownictwo, daje swobodę w mówieniu,
  5. Przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania,
  6. Uczy myślenia,
  7. Rozwija wyobraźnię,
  8. Poprawia koncentrację,
  9. Ćwiczy pamięć,
  10. Przynosi wiedzę ogólną,
  11. Ułatwia naukę,
  12. Uczy odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną,
  13. Rozwija poczucie humoru,
  14. Jest znakomitą rozrywką,
  15. Zapobiega uzależnieniu od mediów,
  16. Chroni przed kwestionowalnymi wpływami ze strony otoczenia i kultury masowej,
  17. Pomaga w rozwiązywaniu problemów,
  18. Jest zdrową ucieczką od nudy,
  19. Jest profilaktyką działań aspołecznych,
  20. Kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz